Ārpuslapas faktori:
- Page Rank
Vēl joprojām pats nozīmīgākais faktors ir Page Rank (PR). Jo lielāks PR, jo lielāka lapas vērtība un attiecīgi lielāka iespēja nokļūt augstākā pozīcijās Google meklēšanas rezultātos (SERPs).
No kā veidojas Page Rank? PR tiek veidots no ienākošajām saitēm/linkiem uz konkrēto mājas lapu. Jo vairāk un augstvērtīgākas tās ir, jo vērtīgāk tas ir no PR perspektīvas viedokļa.
Tomēr šeit ir viena būtiska detaļa – svarīga ir tieši saišu/linku kvalitāte nevis to daudzums. Labāk ir censties iegūt vienu saiti/linku no mājas lapas ar Google PR8 nevis 1000 saites/linkus no mājas lapām ar Google PR1.
Vislabāk, lai redzētu gan savas, gan jebkuras citas mājas lapas PR, ir lejupielādēt Google Toolbar un lietot to kopā ar Firefox pārlūku. Tad PR vienmēr varēs redzēt sekojošā logā.
Ja taisnstūris ir pelēkā krāsā, tad lapa nav indeksēta vai ir sodīta. Ja ir baltā krāsā, tad lapas PR ir 0, bet ja daļa ir zaļā krāsā, tad atkarībā no piepildījuma PR ir diapozonā no 1-10. Konkrētā attēlā lapas PR ir 6. Par PR detalizētāk vēl parunāsim citreiz.
- Anchor text
Tas ir otrs nozīmīgākais faktors. Anchor text ir teksts, kas ir redzams linka vietā, t.i. linka nosaukums. Tas ir nozīmīgs ar to, ka, ja šajā Anchor tekstā ir iekļauts atslēgvārds, kas ir atbilstošs mājas lapas saturam, tad šis atslēgvārds tiks augstāk novērtēts no Google puses. Jo vērtīgākos resursos šāds Anchor text tiks ievietots (lapās ar augstu PR), jo vērtīgs pats atslēgvārds kļūs un augstāk tas nokļūs Google rezultātos.
Piemēram, ja Tava mājas lapa ir par ēdienu receptēm, bet links kādā mājas lapā ir Spied šeit! (kā tas arī bieži vien dzīvē notiek…), tad tam nebūs nekādas vērtības. Kurš gan meklē Google meklētājā atslēgvārdu "Spied šeit!”? Savukārt vērtīgs būs, piemēram, atslēgvārds Zivju ēdienu receptes.
Tas pats ir sakāms arī par iekšējo linkošanu savas mājas lapas ietvaros. Ja kādā rakstā ir vēlme/vajadzība pieminēt citu rakstu, tad nevajag linku saukt ŠEIT, bet gan ar kādu atslēgvārdu, lai tas dod vērtību Google meklējumu rezultātiem.
- Semantika
Tas arī ir viens no svarīgākajiem ietekmes faktoriem. Google lasa mājas lapas atbilstību konkrētai tēmai, cenšoties saprast, kuri vārdi, termini nozīmē vienu un to pašu. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc nišas mājas lapas vienmēr kotējas reitingā augstāk par universālām.
Teiksim, Google indeksējot lapas, saprot, ka vārds "Atslēgvārds” ir "Interneta mārketings” sastāvdaļa vai arī vārds "gurķis” ir arī "dārzenis”. Tāpēc no SEO viedokļa ir svarīgi mājas lapā nejaukt dažādus savā starpā nesaistītus vārdus un tēmas, tādējādi nejaucot galvu meklēšanas dzinēju robotiem.
- Hilltop algoritms
Google ir iedalījusi atsevišķās kategorijās tā saucamās Expert un Authority mājas lapas. Expert lapa ir lapa, kas linko uz citām, atbilstošām lapām. Authority lapas savukārt ir lapas, kas saņem linkus no Expert lapām. Expert lapas ir dažādas mājas lapas ar augstiem PR, piemēram, DMOZ, augstskolu lapas (teiksim, mūsu pašu LU mājas lapa) utt.
Papildus ārpuslapas faktoriem ir arī mazāk nozīmīgi, taču arī ļoti svarīgi iekšlapas faktori. Ar laiku META tegi ir zaudējuši savu vērtību dēļ lielām spameru aktivitātēm, tāpēc, piemēram, META Keywords tegs ir zaudējis savu nozīmi vismaz par 50%. Ir eksperti, kas uzskata, ka pat par 75% vai vispār šis tegs nerada nekādu iespaidu uz Google pozīcijām.
Tomēr nekad nevar zināt, kādas atkal izmaiņas veiks Google, tāpēc arī iekšējo optimizāciju ir jāpilda augstākā līmenī. Teiksim, META Keywords vienmēr ir jābūt 3-4 galvenajiem atslēgvārdiem. Pie tam ir arī vitāli svarīgi iekšlapas optimizācijas pasākumi.
Iekšlapas faktori:
- Domēna vārds
Domēna vārds ir viens no svarīgākajiem, es pat teiktu svarīgākais iekšlapas faktors no SEO viedokļa. Domēna vārds, kas precīzi atbilst atslēgvārdam ir liela veiksme un lieliska iespēja.
- TITLE tegs
Arī TITLE tegs joprojām ir ļoti nozīmīgs iekšlapas optimizācijas faktors. Katrai lapai TITLE tegam ir jābūt saturam atbilstošam ar tajā iekļautiem attiecīgiem atslēgvārdiem.
- Heading tegi H1-H6
Arī šie ir nozīmīgi tegi, ko gan bieži vien daudzi atļaujas nelietot.
- ALT text attēliem
Google robots attēlus var nolasīt tikai pēc ALT text, TITLE tega un attēla apraksta. Pretējā gadījumā attēlam nav nekādas vērtības no Google viedokļa. Tāpēc tas ir vitāli svarīgi – visiem attēliem piešķirt ALT text.
Piemērs.
Pirmajā attēlā redzam konkrētu bloga rakstu. Otrajā redzam kodu, kurā izcelts ALT text tegs.
- Saturs
Vēlreiz var uzsvērt, ka svarīgs ir kvalitatīvs, kopējam saturam atbilstošs katras atsevišķas lapas saturs. Viena lapā vēlams vairāk nekā 300 vārdu. Atslēgvārdus var izcelt "boldā” vai pasvītrot, lai tiem ir lielāks svars Google robota acīs.