Kas ir web 2.0 dizaina pamatā? Spīdīgi foni, toņu pārejas, liela
izmēra teksti ar atspīduma efektiem, daudzstarainas emblēmas vēl
nenozīmē, ka tas ir web2 dizaina kodols. Ir vēl kādas lietas, kas ir
izveidojušas so web2 jēdzienu mūsdienu interneta vidē.
Jēdziens, uz ko balstās pati web2 ideja.
VIENKĀRŠĪBA
Tā ir galvenā web2 īpašība – vienkārši un atklāti parādīts web lapas
mērķis un brends
Daži pamatfaktori, kas veido jēdzienu web2…
#Jauna cerība
Viens no web2 aspektiem- pēdējo gadu uzplaukums web ekonomikā. Strauji
palielinās konkurence jau esošās un veidojas jaunas web nišas, biznesa
un peļņas iespējas internetā kļūst arvien plašākas, tehnoloģiskās
iespējas arvien daudzveidīgākas. Web industrija, jaunā dotcom. bērnu
paaudze un Burbuļa 1.0 veterāni gozējas jauno iespēju un potenciālu ēras
saulītē. Un tas viss ienes optimismu web pasaulē.
#Nebeidzama informācijas apmaiņa
Nekas Web2.0 nav nemainīgs.
Web 2 var uzskatīt par tehnoloģisku fenomenu, kur informācija un
funkcionalitāte brīvāk nekā jebkad var pārvietoties/mainīties,
pateicoties jaunajiem datu pārraides formātiem un tehnoloģijām, kā RSS,
web servisiem, mikroformātiem un AJAX.
Tatad saturs ir pilnībā pārvietojams- ievietojot kautko vienā konkrētā
web vietnē, jūs neziniet, kur un varbūt pat kādā citā mēdijā tas nonāks.
Satura mobilitate prasa tā [content] pilnīgu nošķiršanu no vizuālā
stila. Informācija arvien biežāk tiek glabāta datubāzēs, vai kā XML un
piedāvāta plašākai lietošanai plašākā formātu klāstā ka jebkad agrāk.
#Demokrātija
(Lielāka "Pievienotā Vērtība” Web2.0)
Trešais zīmīgais web 2.0 aspekts ir informācijas demokratizēšana.
Regulārie web apmeklētāji arvien biežāk ir satura veidotāji un labotāji.
Ikviens var būt sava bloga žurnālists vai izteikt savas domas citos
blogos, noteikt svarīgākos jaunumus un ziņas, izmantojot sociālos
tīklus, kā Digg vai del.icio.us.
Tradicionālie mēdiju veidi un savā ziņā, biznesa modeļi zaudējuši
vadošās pozīcijas 21.gs. Tev vairs nevajag kaudzēm kontaktpersonu vai
naudas, lai uzsāktu biznesu.
KĀ TAS ATSPOGUĻOJAS WEB 2.0 ZĪMOLĀ UN DIZAINĀ
Vienkāršība zīmolā
Web 2.0 stila zīmola dizainā ir vairāk :
• Caurspīdīguma
• Tiešuma
• Bezbailīguma
• Uzticēšanās
Zīmols tiek veidots, lai būtu atsķirīgs, bet ātri uztverams, kas it kā
saka: "Tas ir, ar ko mēs nodarbojamies, kam tas domāts un kādēļ būtu
jāizvēlas mūs.” Protams, labi zīmoli vienmēr tā tikuši veidoti, bet
nekad tas nav bijis pats galvenais. Interneta lietotāji un web
izstrādātāji ir daudz pieredzējušāki nekā iepriekšējā Dotcom buma laikā,
un uzlabotās tehnoloģijas ļauj vieglāk kā jebkad īstenot ideju.
Iepriekšējās paaudzes web lapas vairak nespēj sasniegt uzticamību dažās
minūtēs, kā tas varbūt bija pirms 10 gadiem. Mūs vairs nevar aizraut
mājas lapa, kas vēlas iespaidot ar apjomīgu informācijas daudzumu vai
"biznesa rokasspiediena” bildi.
Web 2.0 lapa šķiet caurspīdīga, atvērta un uzticama. Katrs elements
katrā lapā ir atklāts, viennozīmīgs un koncentrēts uz vienkāršu mērķi.
Atvērtība un uzticība darbojas abos virzienos:
• Weblapa (vai zīmols) man atklāti saka par saviem mērķiem un plānu,
ka tos sasniegt
• Zīmols gaida atvērtību arī no manis, kā daļu no darījuma
• Bet tas parāda, ka es varu uzticēties.
• Un uzticas man.
Vienkārša koncentrēšanās
Web 2.0 konkurences tirgū jums nav laika pļāpāt un flirtēt ar lapas
apmeklētājiem. Viņi zina savu spēku, viņi ir zinoši un viņiem ir izvēle.
Mazāk dizaina Labā Web 2.0 dizainā jūs ievērosiet,
ka pikseļi tiek lietoti ļoti uzmanīgi, lai prātīgi vadītu lapas
apmeklētāja uzmanību. Katram elementam katra lapā ir jāattaisno sava
esamība, vai tam vienkārši jāpazūd.
Dizainam jāparādās pašas lapas kopējā dizainā, dizaina elementi vairāk
domāti lapas dizaina papildināšanai, dekorēšanai nekā pievērst
apmeklētāja uzmanību.
Tā kā lapas apmeklētāja uzmanība ir ierobežota, bet jums ir svarīga informācija apmeklētājam, viss, kas var mazināt šo uzmanību, draud ar neveiksmi weblapas mērķa sasniegšanai, vai nogurdinot apmeklētāju, vai vienkārši radot grūtības atrast vajadzīgo linku.
Kā saprast lapas vizuālā veidola atšķirību no satura? Saturs mainās katrā lapā, bet vizuālais izskats ir daļa no paša lapas šablona. Tas ir gandrīz tāds pats katrā lapā.
Vienīgais izņēmums šim likumam ir zīmols un navigācija. Jūsu logotips
drīkst būt liels, uzkrītošs, lai gan tas parādās katrā lapā, jo tas ir
ļoti svarīgs faktors jūsu lapas uztveršanai. Tāpat pirmā līmeņa
navigācija ir vitāli svarīga, lai ļautu apmeklētājam saprast, kur viņš
atrodas un kas vēl web lapā ir pieejams.
Bet tas nenozīmē pikseļu "izšķiešanu”! Katrs pikselis jālieto ar domu,
lai apmeklētāja galvenā uzmanība tiktu pievērsta lapas saturam.