Google AdSense ir reklāmas veids jebkura tipa un lieluma mājas lapām. Ar AdSense ir iespēja pelnīt ar jebkuru web projekta lapu – reklāmas var tikt izvietotas visās projekta lapās. Mājas lapas īpašniekam arī nav jāuztraucas, kādas reklāmas rādīt – tās automātiski piemērojas mājas lapas saturam un ir attiecīgai tematikai atbilstošas. Pēc pēdējiem jauninājumiem reklāmas drīzumā būs iespēja piemērot arī katra atsevišķa apmeklētāja interesēm.
Pirmo reizi reģistrējoties, ir jāsagaida, kad Jūs tiksiet akceptēts Google AdSense projektā (man tas bija divu dienu laikā) un no tā brīža reklāmas varēsiet izvietot jebkurā savā mājas lapā, izmantojot vienu un to pašu reklāmas lauka kodu.
Jāsaka gan, ka latviešu valodas projektos oficiāli vēl joprojām nav atļauts lietot Google AdSense reklāmas, lai gan daudzi to dara un lieto jau ilgu laiku.
Google AdSense iedala 4 dažādus reklāmas veidus:
- AdSense reklāmas mājas lapas saturam
- reklāmas Google meklēšanas rīkam mājas lapā
- reklāmas RSS plūsmā
- AdSense reklāmas domēniem
Pēc tam, kad reģistrācija Google AdSense kontā ir veikta un ir arī saņemts konta apstiprinājums, tad atliek izveidot vēlamos reklāmas blokus, izmantojot ļoti vienkāršo rīku. Šis rīks ļauj mainīt reklāmas izskatu atbilstoši mājas lapas dizainam. Nobeigumā reklāmas kods ir jāiekopē mājas lapā un var sākt pelnīt!
Kā ievietot reklāmas mājas lapā?
Pēc reklāmas lauka izveides tiek uzģenerēts reklāmas kods, ko tad arī ir jāievieto mājas lapā (ne vairāk kā trīs reklāmas vienā lapā) vēlamā vietā. Protams, reklāmas ir jāizvieto redzamās vietās. Zemāk redzamajā grafikā ir iekrāsotas iespējamās AdSense reklāmu bloku vietas – jo tumšāks ir bloks, jo labāka ir vieta. Attiecīgi baltās bloku vietas ir "nestrādājošas”
Kā redzams, tad pārliecinoši dominē kreisā puse un mājas lapas augšējā daļa. Ja ar augšējo daļu viss ir saprotams, tad kreisā puse ir labāka tāpēc, ka cilvēks vienmēr uztver informāciju no kreisās puses uz labo. Tie, kas mācās reklāmu, arī zina, ka visa nozīmīgākā informācija reklāmas materiālā ir jāizvieto kreisajā pusē, labo pusi atstājot imidža elementiem.
Wordpress blogiem ir vairāki spraudņi, kas ļauj ļoti vienkārši pārvaldīt AdSense reklāmas blogā. Iekš Mashable.com atradīsiet pat 17 dažādus AdSense reklāmu sparaudņus. Ar to palīdzību reklāmu izvietojums mājas lapā ir vienkāršāks par vienkāršu, jo viss tiek paveikts automātiski.
Galvenie atskaišu rādītāji
- Page Impressions – cik reižu reklāma ir tikusi parādīta, cik reizes apmeklētāji ir redzējuši reklāmu
- Clicks - cik reizes ameklētāji ir uzklikšķinājuši uz reklāmas
- Page CTR (Click-Through Rate) – aprēķina sekojoši:
Page CTR (%) = (Clicks/Page Impressions) * 100
- Page eCPM – maksa par 1000 reklāmas rādījumiem (Impressions)
eCPM = (Earnings / Impressions) * 1000
eCPM = CTR * EPC * 10
Šim rādītājam vajadzētu būt ap/virs 1$ lieluma. Vidēji tas ir aptuveni 4-5$ lielumā. Protams, ir veiksmīgi darboņi, kam eCPM rādītājs pārsniedz pat 15$ un vēl vairāk.
- Earnings – peļņa
Earnings = eCPM * Impressions / 1000
Earnings = CTR * EPC * Impressions / 100
Cik daudz var nopelnīt?
Precīzi pateikt, cik daudz var nopelnīt, nav iespējams. Peļņa ir atkarīga no vairākiem faktoriem. Svarīgākais – cik daudz klikšķu katra reklāma saņem, jo katrs klikšķis ienes papildus peļņu. Tātad, jo lielāks mājas lapas apmeklējums, jo lielāka ir peļņa.
Taču ne visi klikšķi ir vienādā vērtībā. Ir "dārgākas” reklāmas, kur katrs klikšķis ienes vairāk nekā 4-5$ peļņu un ir "lētākas” reklāmas, kur par katru klikšķi var nopelnīt tikai dažus centu desmitus. Tas ir atkarīgs no reklāmdevējiem un konkurences to starpā. Jo lielāka konkurence ir atslēgvārdiem, jo dārgāki ir klikšķi.
Protams, virs visiem faktoriem ir un paliek pats svarīgākais – mājas lapas saturs. No tā ir atkarīgi arī visi pārējie rādītāji. Saturs ir karalis. Saturs piesaista un notur apmeklētāju. Un jo specifiskāks ir saturs (kādas konkrētas nišas mājas lapa), jo specifiskāka ir mājas lapas auditorija. Sekojoši arī reklāmas ir specifiskākas un peļņai jābūt augstākai.
AdSense reklāmas bloku dizains
Rupjākā kļūda ir mājas lapā ievietot standarta AdSense reklāmas bloku, neko tajā nelabojot. Diemžēl, bieži vien tieši tā notiek. Reklāmu izskats/dizains ir jāpiemēro mājas lapai. Izmantojot krāsu paleti, ir jāatrod atbilstošākie krāsu toņi, lai reklāma pielāgojas kopējam mājas lapas dizainam.
Starp citu, es pats sevi ne vienu reizi vien esmu pieķēris, ka esmu uzklikšķinājis uz AdSense reklāmas, kas ir gandrīz vai noslēptas no apmeklētāju acīm. Tie ir linki ar īsiem tekstiem bez papildus fona. Personīgi uz mani tieši šīs reklāmas nostrādā vislabāk. Jo nav noslēpums, ka pret standarta risinājumiem apmeklētājiem ir izveidojusies imunitāte un šādas reklāmas tik labi neiedarbojas.
Kāpēc daudzi neizmanto Google AdSense reklāmas?
AdSense var būt tikai kā viena no papildus peļņas iespējām ar mājas lapu. Bieži vien tiek speciāli veidotas mājas lapas, lai jau uzreiz ievietotu tajā AdSense reklāmas. Šāda rīcība apmeklētāju lojalitāti nepalielina, visticamāk pat samazina. Vispirms ir jādomā par saturu, mājas lapas funkcionalitāti, attiecību ar apmeklētājiem veidošanu un tikai tad var domāt par peļņas iespējām.
Ir liela iespēja, ka iekš AdSense parādīsies tiešo konkurentu reklāmas. Kurš gan mājas lapas īpašnieks gribētu, lai viņa apmeklētājs, par kuru viņš ir grūti un sūri cīnījies, pēkšņi aizietu uz konkurenta mājas lapu? Tieši šis ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc daudzi neizmanto AdSense reklāmas savās mājas lapās. Salīdzinājumam tas ir tas pats, kas ienākt pārtikas veikalā, bet tur jau pie ieejas sagaida reklāmas vēstījums par kaimiņos esošo pārtikas veikalu…
Tomēr daudziem projektiem šī iespēja nopelnīt ir vairāk vērtīga nekā kaitīga.
Noskaties arī šo video par Google AdSense, kurā ir pieminētas arī vairākas interesantas un noderīgas lietas, kas netika pieminētas šajā rakstā.
Citā bloga rakstā paanalizēsim reālu veiksmīgu piemēru, kā tiek pelnīts ar Google Adsense.
Kāda ir Tava pieredze ar AdSense?