OptimizācijaReitingu sistēmu tumšā puse
Mājaslapas piedalīšanās dažādās reitingu sistēmās un topos var atstāt ļoti negatīvu efektu uz tās apmeklētību, īpaši no meklētājsistēmām.
Kā zināms, viena no lielākajām daļām apmeklētāju visbiežāk mājaslapā nokļūst caur meklētājsistēmām, no kurām lielāko tirgus daļu tur Google.
Tāpēc ir svarīgi izprast, kā mājaslapas reitingu Google meklētājsistēmā
var ietekmēt piedalīšanās dažādās reitingu sistēmās un topos, kā,
piemēram, top.lv, reitingi.lv un citos.
Palūkosimies uz reitingu sistēmu lapu Google Toolbar PageRank (turpmāk - PR). Protams, ka šo lapu Google Toolbar PR ir diezgan augsti. top.lv - 6, statistika.lv - 6, stats.tunt.lv - 6, reitingi.lv - 6. Jo populārāka sistēma, jo lielāku Google PR tā ir savākusi pateicoties saitēm, kas ir ievietotas lapās, kas piedalās reitingā.
Ļoti bieži šajās reitingu lapās (parasti populārākajās reitingu sistēmās) tiek ievietotas tiešās saites uz reitinga sistēmu īpašnieku citām lapām ar mērķi nodot tām daļu no šī augstā Google PR. (Sīkāk kā un kāpēc tas notiek var izlasīt rakstā "Google Pagerank un Google Toolbar PR").Savukārt saites uz mājaslapām, kas piedalās reitingā tiek veidotas tā, lai tās „neatdotu” Google PR šīm mājaslapām, ko var panākt ar dažādiem veidiem – izmantojot pāradresēšanu ar nokonfigurētu robots.txt failu un citiem veidiem.
Patiesībā šīs reitingu sistēmas ir ļoti labi Google PR „akumulatori”. Uzskatāmi piemēri šādām reitingu sistēmām ir europuls.eu (notiek netieša pāradresēšana, kur starpposms tiek nobloķēts no Google PR nodošanas tālāk, izmantojot speciāli nokonfigurētu robots.txt failu) un web.top.lv (nesen vēl izmantoja to pašu metodi, ko europuls.lv, bet tagad laikam izdomājuši ko jaunu). Tāpēc piedalīties šādās reitingu sistēmās, manuprāt, nav vērts, jo piedalīšanās reitingu sistēmās tikai samazina mājaslapas PR, kas savukārt nozīmē to, ka apmeklētāji no Google (un arī no citām meklētājsistēmām) nāks mazāk. Un stipri mazāk, nekā nāks apmeklētāji no reitingu sistēmas.
Ir arī pozitīvie piemēri – dažas reitingu sistēmas, kurām ir salīdzinoši augsts Google PR, un kuras labprāt ar to dalās, ievietojot tiešās saites bez visādām viltībām uz tām lapām, kas piedalās šajā reitingā. Piemēri šādām reitingu sistēmām varētu būt stats.tunt.lv un gmetrix.lv (lai piedalītos gmetrix.lv, pat nav nepieciešams ievietot saiti uz pašu gmetrix.lv).
Vienīgi, šajās sistēmās ir jālūkojas vai jūsu lapa būs pietiekami augstu topā, lai saņemtu pietiekami daudz Google PR, kā arī vai topā nav pārāk daudz saišu uz citām lapām (kas var ne tikai samazināt Google PR, ko var dabūt no šīs lapas, bet, iespējams, var pat dot negatīvu efektu Google reitingā).
Runājot par konkrētu piemēru, uz šī raksta tapšanas brīdi, stats.tunt.lv sākumlapai ir Google Toolbar PR 6, bet sadaļu lapām – Google Toolbar PR 5. Tie nav slikti rādītāji, ņemot vērā, ka pretī jūs iegūstat tiešu saiti no šīm lapām un līdz ar to arī daļu no Google PR. Lai gan mājaslapas iekļaušana sākumlapas reitingā ir maksas pakalpojums (~1 Ls mēnesī), domāju, ka tas ir izdevīgs darījums, ja lapai ir ap 1000 apmeklētāju dienā, kas ļauj šai lapai pakāpties topā diezgan augstu. Par šo naudu tiek iegūta arī paplašināta statistika par mājaslapas apmeklētājiem, kas tikai ceļ šī pakalpojuma vērtību. Ja ir vēlme ievietot savā lapā „neredzamo” stats.tunt.lv skaitītāju, tad par to ir jāmaksā 1,5 Ls mēnesī.
Cita ieteicama bezmaksas reitingu sistēma varētu būt lietuviešu top.chebra.lt, kurai, vismaz uz raksta tapšanas brīdi, ir Google Toolbar PR 5, kā arī šajā reitingu sistēmā vēl nepiedalās daudz mājaslapas, tāpēc ir lieliska iespēja tikt topa virspusē pat ar salīdzinoši nelielu apmeklētāju skaitu, iegūstot diezgan lielu Google PR daļu savai mājaslapai.
Palūkosimies uz reitingu sistēmu lapu Google Toolbar PageRank (turpmāk - PR). Protams, ka šo lapu Google Toolbar PR ir diezgan augsti. top.lv - 6, statistika.lv - 6, stats.tunt.lv - 6, reitingi.lv - 6. Jo populārāka sistēma, jo lielāku Google PR tā ir savākusi pateicoties saitēm, kas ir ievietotas lapās, kas piedalās reitingā.
Ļoti bieži šajās reitingu lapās (parasti populārākajās reitingu sistēmās) tiek ievietotas tiešās saites uz reitinga sistēmu īpašnieku citām lapām ar mērķi nodot tām daļu no šī augstā Google PR. (Sīkāk kā un kāpēc tas notiek var izlasīt rakstā "Google Pagerank un Google Toolbar PR").Savukārt saites uz mājaslapām, kas piedalās reitingā tiek veidotas tā, lai tās „neatdotu” Google PR šīm mājaslapām, ko var panākt ar dažādiem veidiem – izmantojot pāradresēšanu ar nokonfigurētu robots.txt failu un citiem veidiem.
Patiesībā šīs reitingu sistēmas ir ļoti labi Google PR „akumulatori”. Uzskatāmi piemēri šādām reitingu sistēmām ir europuls.eu (notiek netieša pāradresēšana, kur starpposms tiek nobloķēts no Google PR nodošanas tālāk, izmantojot speciāli nokonfigurētu robots.txt failu) un web.top.lv (nesen vēl izmantoja to pašu metodi, ko europuls.lv, bet tagad laikam izdomājuši ko jaunu). Tāpēc piedalīties šādās reitingu sistēmās, manuprāt, nav vērts, jo piedalīšanās reitingu sistēmās tikai samazina mājaslapas PR, kas savukārt nozīmē to, ka apmeklētāji no Google (un arī no citām meklētājsistēmām) nāks mazāk. Un stipri mazāk, nekā nāks apmeklētāji no reitingu sistēmas.
Ir arī pozitīvie piemēri – dažas reitingu sistēmas, kurām ir salīdzinoši augsts Google PR, un kuras labprāt ar to dalās, ievietojot tiešās saites bez visādām viltībām uz tām lapām, kas piedalās šajā reitingā. Piemēri šādām reitingu sistēmām varētu būt stats.tunt.lv un gmetrix.lv (lai piedalītos gmetrix.lv, pat nav nepieciešams ievietot saiti uz pašu gmetrix.lv).
Vienīgi, šajās sistēmās ir jālūkojas vai jūsu lapa būs pietiekami augstu topā, lai saņemtu pietiekami daudz Google PR, kā arī vai topā nav pārāk daudz saišu uz citām lapām (kas var ne tikai samazināt Google PR, ko var dabūt no šīs lapas, bet, iespējams, var pat dot negatīvu efektu Google reitingā).
Runājot par konkrētu piemēru, uz šī raksta tapšanas brīdi, stats.tunt.lv sākumlapai ir Google Toolbar PR 6, bet sadaļu lapām – Google Toolbar PR 5. Tie nav slikti rādītāji, ņemot vērā, ka pretī jūs iegūstat tiešu saiti no šīm lapām un līdz ar to arī daļu no Google PR. Lai gan mājaslapas iekļaušana sākumlapas reitingā ir maksas pakalpojums (~1 Ls mēnesī), domāju, ka tas ir izdevīgs darījums, ja lapai ir ap 1000 apmeklētāju dienā, kas ļauj šai lapai pakāpties topā diezgan augstu. Par šo naudu tiek iegūta arī paplašināta statistika par mājaslapas apmeklētājiem, kas tikai ceļ šī pakalpojuma vērtību. Ja ir vēlme ievietot savā lapā „neredzamo” stats.tunt.lv skaitītāju, tad par to ir jāmaksā 1,5 Ls mēnesī.
Cita ieteicama bezmaksas reitingu sistēma varētu būt lietuviešu top.chebra.lt, kurai, vismaz uz raksta tapšanas brīdi, ir Google Toolbar PR 5, kā arī šajā reitingu sistēmā vēl nepiedalās daudz mājaslapas, tāpēc ir lieliska iespēja tikt topa virspusē pat ar salīdzinoši nelielu apmeklētāju skaitu, iegūstot diezgan lielu Google PR daļu savai mājaslapai.