Pieņemsim, ka atslēgvārdu jūs esat izvēlējušies, ķersimies tālāk pie SEO on-site faktoriem. Sāksim ar lapas elementa <head> saturu.
<title>
elementsViens no pašiem nozīmīgākajiem SEO on-site faktoriem ir lapas (x)HTML elements
<title>
, kurā jāatrodas lapas nosaukumam.Katrai lapai vajadzētu būt atšķirīgam nosaukumam. Ne jau dēļ SEO, bet daudzu citu iemeslu pēc:
- Pievienojot lapu pārlūka grāmatzīmēm, tur uzrādīsies nosaukums.
- Pārlūka logā rādās nosaukums.
- Minimizējot pārlūka logu, arī tur būs redzams nosaukums.
<title>
elementā "Pētera mājaslapa". Un tagad lietotājs grib divas no šīm lapām
pievienot pie pārlūka grāmatzīmēm, to izdara un viņam abas divas lapas
grāmatzīmēs izskatās pilnīgi vienādi, radot sajukumu, kura ir kura.Tieši tāpēc
<title>
elementā jācenšas rakstīt konkrētās lapas nosaukums, lai, izlasot šo
nosaukumu, būtu skaidrs, par ko konkrētajā lapā ir rakstīts. Nosaukumam
nevajadzētu būt pārāk garam, pirmām kārtām jau lietotāju ērtības pēc -
minimizējot pārlūka logu, tajā mazajā lodziņā īpaši garš teksts
nesalīdīs.No SEO viedokļa visideālāk ir, ja
<title>
elements sastāv no jūsu izvēlētā atslēgvārda šai lapai. Bieži vien loģiskam lapas nosaukumam nepietiek ar vienu atslēgvārdu, tad nu jāatceras 2 lietas, kas ir jāievēro:- Jo atslēgvārds būs tuvāk sākumam, jo tam būs lielāka nozīme meklētājsistēmu rezultātos.
- Jo elementa kopīgā teksta garuma attiecība pret atslēgvārda garuma attiecību elementā
<title>
būs mazāka, jo atslēgvārdam būs lielāka nozīme meklētājsistēmu rezultātos.
Esmu lasījis viedokli, ka no SEO viedokļa vislabāk ir elementu
<title>
novietot HTML kodā pēc iespējas tuvāk sākumam (laikam vadoties pēc
likuma, ka jo tuvāk sākumam, jo tam ir lielāka nozīme), tātad, to var
novietot uzreiz aiz <head>
taga. Cik tas ir pamatoti, grūti spriest, taču mēs neko nezaudējam, novietojot <title>
elementu uzreiz aiz <head>
taga, nevis kaut kur citur, jo <title>
elementu drīkst novietot jebkurā vietā, ja vien tas atrodas iekš <head>
elementa. Eksistē dažādi viedokļi par ideālo
<title>
elementa saturu garumu: vieni
iesaka izmantot mazāk par 64 simboliem, citi iesaka to veidot apmēram
140-200 simbolus garu, bet es neesmu atradis nevienu apgalvojumu no
oficiāliem vai mazāk oficiāliem avotiem, kas pārstāvētu
meklētājsistēmas, tāpēc nedomāju, ka ir vērts stipri uztraukties par <title>
elementa satura garumu, jo pieļauju, ka "ideālais garums" katrai
meklētājsistēmai ir savs, un tas var mainīties jebkurā brīdī pie
visniecīgākajām meklētājsistēmu algoritmu izmaiņām.- Neizmantojiet
<title>
elementā visus lielos burtus. - Nenovietojiet savas firmas nosaukumu pirms lapas nosaukuma.
- Neatkārtojiet atslēgvārdus un neatdaliet tos vienkārši ar komatiem.
- Google iesaka veidot lapas nosaumu ne īsāku par 2 vārdiem un ne garāku par 22 vārdiem (papildināts 13.11.2008)
<meta name="keywords" content="">
elements<meta name="keywords" content="">
ir nākamais elements, kuru iespējams optimizēt. Patiesībā lielu efektu
ar to nevar panākt, jo mūsdienās praktiski visas meklētājsistēmas šo
elementu ignorē.Tomēr ir meklētājsistēmas, kuras tomēr ņem vērā šo elementu, tāpēc mājaslapu izstrādātājiem to pilnībā ignorēt nebūtu ieteicams.
Parasti
content
atribūta vērtībā pietiek ar diviem, trim lapas atslēgvārdiem, kas ir
atdalīti ar komatiem, ne vairāk. Esmu ievērojis, ka daudzi cenšas tur
ierakstīt pēc iespējas vairāk visus iespējamos atslēgvārdus, kas
patiesībā ir ļoti neefektīvi, jo te tāpat kā daudz kur citur SEO jomā
strādā likums, ka jo koncentrētākā veidā ir redzams konkrētais
atslēgvārds, jo lielākas iespējas, ka šī lapa parādīsies augstāk
meklētājsistēmu rezultātos, meklējot pēc šī atslēgvārda. Turklāt ir pierādīts, ka nav jēgas no atslēgvārdiem <meta name="keywords" content="">
elementā, ja tie nav sastopami lapas saturā.<meta name="description" content="">
elementsLīdzīgi, kā
<meta name="keywords" content="">
, arī <meta name="description" content="">
elementu mūsdienīgākās meklētājsistēmas ignorē, priekšroku dodot informācijai, ko reāli redz lapas apmeklētājs.<meta name="description" content="">
elementu labāk neignorēt, jo ir vēl meklētājsistēmas, kuras ņem vērā arī šī elementa atribūta content
vērtību, atlasot meklēšanas rezultātus, vai arī izmanto šo vērtību lapas aprakstam meklēšanas rezultātos.<meta name="description" content="">
elementa atribūta content
vērtībā vēlams izmantot tos pašus atslēgvārdus, kas tika izmantoti <title>
elementā.(Papildināts 29.09.2007. Varbūt, tomēr nē?)
(Papildināts 13.11.2008. Ja lapā ir vairums lapas ar vienādām
<meta name="description" content="">
elementa atribūta content
vērtībām, tad labāk šo elementu neizmantot vispār.)<meta name="robots" content="none">
elementsŠo elementu izmanto tad, ja nevēlas, lai meklētājsistēmas indeksētu šo lapu un iekļautu meklēšanas rezultātos. Parasti to neizmanto. Ja ir tāda nepieciešamība, tad priekšroka jādod robots.txt faila izmantošanai, par kuru tiks aprakstīts turpmāk.
<meta name="googlebot" content="">
elementsArī šo elementu parasti neizmanto, taču tas var ietekmēt, kā Google meklētājsistēma meklē vai attēlo lapu meklēšanas rezultātos.
Iespējamās vērtības atribūtam
content
ir nofollow
, noarchive
un noindex
. noindex
aizliedz Google meklētājsistēmai indeksēt lapu.noarchive
aizliedz Google meklētājsistēmai saglabāt lapas kopiju (kešot lapu). Ja normāli Google meklētājsistēmā parasti parādās rezultāti kā zemāk ilustrācijā, tad izmantojotnoarchive
, nebūs pieejama "Cached" funkcija, kas parāda kā lapa izskatījās tad, kad tā tika pēdējo reizi apskatīta.nofollow
norāda uz to, ka Google meklētājsistēmai nav jāskatās kādas šajā lapā ir saites, kuras būtu jāindeksē - tātad citas lapas, uz kurām saitē šī lapa, netiks indeksētas (ja vien uz tām nesaitēs kāda cita lapa).
<meta name="googlebot" content="noarchive, nofollow">
<meta name="msnbot" content="">
elementsTiek izmantots tieši tāpat kā iepriekš aprakstītais
<meta name="googlebot" content="">
elements, tikai attiecas nevis uz Google meklētājsistēmu, bet uz Microsoft veidoto Live.com meklētājsistēmu (agrāk tā saucās MSN Search). noarchive
vietā var rakstīt arī nocache
, tam nav atšķirības.<meta name="googlebot" content="unavailable_after:">
elementsKā jau redzams no nosaukuma, šis elements ir domāts tikai Google meklētājsistēmai, un to var izmantot, lai norādītu, kad lapai vajadzētu pazust no Google meklēšanas rezultātiem (bet ne datubāzes). Dažreiz tas ir nepieciešams, piemēram, ja tiek izveidota pieteikšanās lapa kādam konkursam, tad jūs būsiet ieinteresēti, lai šāda lapa pazustu no Google rezultātiem pēc tam, kad pieteikšanās termiņš ir beidzies. Sīkāk par šo elementu var izlasīt te.
Šī elementa izmantošanas piemērs, lai izņemtu lapu ārā no Google meklēšanas rezultātiem 2008. gada 1.janvārī:
<meta name="googlebot" content="unavailable_after: 01-Jan-2008 00:00:00 EST">
WordPress platformas lietotājiem
WordPress platformas lietotājiem veikt šajā rakstā aprakstītās SEO lietas var palīdzēt "SEO Meta Editor" spraudnis.
Citi raksti latviešu valodā par šo tēmu
- Ernests: SEO (06.12.2006)
- Atis Āre: Google ievieš unavailable_after meta tagu (29.07.2007)