Par šo piemēru paldies jāsaka Andrew Hansen. Šis piemērs var kalpot kā pamats visiem tiem, kas vēlas sākt darboties Affiliate/Niche marketing sfērā vai vienkārši pelnīt ar blogu, bet nezina ar ko sākt. Ar šo tad arī var sākt!
1.solis – Affiliate programmas izvēle
Jāizvēlas affiliate programma, ar kuras produktu notiks darbs. Tātad jāatrod kvalitatīvs produkts, jo reklamēt, bet svarīgāk ir atrast labu nišu, kurā ir konkrēts produkts. Kur meklēt? Var izmantot Google, var izmantot affiliate produktu katalogus kā piemēram www.associateprograms.com, www.clickbank.com, www.linkshare.com, www.commissionjunction.com, www.affiliateprograms.com, www.sharesale.com, www.moreniche.com.
2.solis – nišas analīze
Jāveic nišas analīze – izpētiet atslēgvārdus. Laba niša būs tā, kuras galvenais atslēgvārds tiks meklēts vismaz 200 reizes mēnesī, bet ievadot šo atslēgvārdu Google meklētājā, rezultātos parādīsies mazāk nekā 500 000 konkurentu. Ja konkurentu ir mazāk par 50 000, tad ir pavisam labi. Taču esiet uzmanīgi – izpētiet, kas atrodas pirmā lapā, cik spēcīgi ir galvenie konkurenti. Jo realitātē ir tā, ka vienalga kāda ir konkurence, svarīgākais ir apsteigt pirmo desmitnieku. Ne vienmēr mazā konkurencē to ir vieglāk izdarīt nekā lielā.
3.solis – mājas lapas izveide
Jāizveido mājas lapa. Šajā gadījumā pilnībā pietiks ar vienkāršu WordPress blogu. Taču sākumā ir jāizvēlas un jāiegādājas domēns (piemēram, www.godaddy.com) un jānokārto hostinga konts (piemēram, www.bluehost.com).
Un tātad – dodamies uz WordPress mājas lapu un lejupielādējam WordPress dzinēju. Bloga instalācija ir ļoti vienkāršs process un lieliski tas soli pa solim ir izskaidrots šajā mājas lapā.
4.solis – bloga sagatavošana
Pēc instalācijas ir jāsagatavo mājas lapa darbam. Pirmais, kas ir jāveic, ir jāatrod jauns templeits, bloga tēma. Izvēloties tēmu, ņemiet vērā, ka tai nevajadzētu būt pārāk krāsainai, raibai. Un vēl – vēlams, lai kategoriju sadalījums atrodas kreisā pusē.
Iekš Google var meklēt tēmas arī ar atslēgvārdu "Adsense ready WordPress themes".
Pēc tam ir jāuzinstalē vairāki nozīmīgi WordPress bloga papildinājumi. Tie ir svarīgākie, iespējams, ka Jums būs nepieciešams vēl kāds papildinājums:
- Headspace – viegli pievienot HTML head elementus katram individuālajam bloga ierakstam
- All in One SEP Pack – nozīmīgs papildinājums no SEO viedokļa
- Subscribe Me – iespēja parakstīties uz dažādiem servisiem
- Sociable – iespēja pievienot rakstus dažādiem sociāliem tīkliem
- Google XML sitemaps – pēc instalēšanas pievienojiet mājas lapas karti Google Webmasters kontā.
- Robots Meta – viegli norādīt indeksācijas un sekošanas norādes meklētāju servisu robotiem
- AdSense Manager – AdSense reklāmu izvietošana blogā
5.solis – linka struktūra
Ir svarīgi noteikt veidu, kā Interneta pārlūka logā parādās Jūsu links. No SEO viedokļa draudzīgam linkam ir jāsatur atslēgvārdi. Un tā kā atslegvārdus Jūs lietosiet rakstu nosaukumos, tad bloga vadības panelī ir jādodas uz sadaļu "Iestatījumi” – "Saites” un pēc noklusējuma atzīmētais iestatījums jānomaina uz "Īpaša struktūra” un tukšajā laukā jāieraksta
%postname%
un iestatījumi jāsaglabā.
Ja pirms tam raksta "Kas ir Google AdSense” links bija
http://www.webmarketing.lv/?p=123
tad tagad tas būs
http://www.webmarketing.lv/kas-ir-google-adsense
Pārbaudiet sava .htaccess faila saturu. Šis fails atrodas galvenajā lapas katalogā uz servera. Tajā ir jābūt sekojošam kodam – ja nav, tad aiz esošā koda pievienojiet to:
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>
Atjaunojiet Ping listi. Tā atrodas sadaļā "Iestatījumi” – "Rakstīšana”. Jaunāko Ping listi var atrast WebMeistari.lv forumā.
6.solis – AdSense pievienošana
Pievienojiet AdSense reklāmas mājas lapā. Pirms tam gan iepazīstieties ar AdSense un tās reklāmu izvietojumiem mājas lapās.
Pirmais, ko var darīt, tas ir izveidot 120 x 600 izmēra reklāmu un izvietot to bloga sānu daļā kreisā pusē.
Pēc tam var arī izveidot teiksim 468×60 izmēra reklāmas bloku un izvietot to mājas lapas galvenē (header) vai mājas lapas augšējā daļā. Ar to tad arī varētu pietikt. Protams, var vēl izvietot Custom Search bloku un vēl vienu reklāmas bloku, jo vienā lapā ir atļauti trīs AdSense reklāmas bloki.
Tuvs piemērs šādam izvietojumam ir šis blogs (tikai izmantota ir labā puse) – http://www.livingroom.org.au/photolog/
Lielais bloks kreisajā sānā Jums dos aptuveni 10% CTR vai pat vairāk atkarībā no nišas. Protams, ir atkarīgs, kā strādā mājas lapā izvietotie affiliate linki. Ja no tiem atdeve ir mazāka, tad parasti ir lielāka atdeve no AdSense reklāmām.
7.solis – bloga optimizācija
Mājas lapas optimizācija:
- Majas lapas nosaukumu veidojiet ar galveno atslēgvārdu, vēlams, kas tas ir arī domēna nosaukums.
- arī aprakstā (Description) lietojiet galveno atslēgvārdu
8.solis – rakstu izveide
Tagad jāveic rakstu veidošana un pievienošana rakstu katalogiem. Ir jāizveido aptuveni 8-10 raksti, kas noderēs gan bloga saturam, gan arī kalpos par informāciju, ko pievienot rakstu katalogos.
Kāpēc uzreiz tik daudz? Tāpēc, lai varētu tos pievienot ik pēc dažām dienām, piemēram, Ezinerticles.com rakstu katalogā. Šajā rakstu katalogā jauns raksts uzreiz nonāk pirmā lapā ar Google PR6, kas dod labu sākuma atspērienu bloga attīstībai Google meklējumu rezultātu lapās. Tomēr tas pirmā lapā neuzturas ilgi – pēc dažām dienām to nomaina citi jaunie raksti. Tāpēc ir svarīgi uzturēt šo pozīciju ar 4-5 rakstiem, kas optimizēti uz vienu un to pašu atslēgvārdu.
Otrkārt, sākumā ir nepieciešams rakstu krājums, lai būtu iespēja regulāri atjaunot blogu, tādējādi to uzturot "svaigu”.
Rakstot rakstus, izejiet no sekojošām jautājumiem:
- How to’s
- Benefits of
- Tips for
- Comparative
- Things to avoid with (negative aspects of)
- Latest news on
- FAQ’s
- My experience
- un tamlīdzīgi
Meklējiet meklētājā, forumos diskusijas par šo tēmu, kādas ir problēmas un rakstiet rakstus, risiniet šīs problēmas.
Katrā rakstā centieties izmantot aptuveni 6-7 rindkopas. Pirmajā rindkopā iepazīstiniet lasītāju ar raksta tēmu, nākamjos 4 iztirzājiet tēmu un pēdējā rindkopā summējiet uzrakstīto.
Nozīmīga lieta, kas ir jāņem vērā – raksti nevar būt pārlieku komerciāli, jo tad tos nepieņems rakstu katalogos. Arī lasītājus šādi raksti atbaida. Jums ir jārisina problēmas nevis uzreiz jāliek saprast, ka Jūs pārdodat produktu.
9.solis – pirmie trīs posti blogā
Brīdī, kad raksti ir pabeigti, tad ievietojiet 3 postus savā blogā vienu pēc otra. Tas būs pietiekoši, lai blogs tiktu indeksēts meklētājos. Katra posta garums varētu būt aptuveni 300 – 320 vārdi. Postā ievietojiet aptuveni trīs Anchor Text linkus ar galveno atslēgvārdu un affiliate linku. Vienam no linkiem vajadzētu atrasties raksta beigās ar motivējošu saukli, piemēram, "To begin using X product to resolve your Y problem, Click Here!” vai tamlīdzīgi.
10.solis – rakstu pievienošana katalogos
Sākt var ar 3 rakstu pievienošanu trīs dažādos katalogos. Viens ir jau piminētais Ezinearticles.com, otrs – Goarticles.com un vēl viens – Articledashboard.com. Visi šie katalogi ir ar augstu PR. Pirmais raksts pirmajā katalogā tiek pievienots ar galveno atslēgvārdu raksta nosaukumā, pārējie divi ar galveno atslēgvārdu+saistītais vārds raksta nosaukumā. Katru rakstu pievienojiet ar 3 dienu starpību.
Ieteikums! Nosaukumā lietojot atslēgvārdu divas reizes, panāksiet labāku efektu Google reitingā, tikai tad nosaukumam ir jābūt loģiskam. Piemēram – "Product X: The Truth Behind New Formula Product X”
Rakstam, kas tiks pievienots rakstu katalogā izveidojiet vienu Anchor text linku ar galveno atslēgvārdu. Vēl vienu var pievienot lapā "The Author Bio” – galvenais atslēgvārds tekstā un links www.tavsbloganosaukums.com.
Ja paši nevariet tomēr tikt galā ar rakstu izveidi, tad samaksājiet profesionāliem rakstītājiem, lai viņi to izdara Jūsu vietā. Izmantojiet frīlanceru pakalpojumus.
11.solis – tālāka mājas lapas attīstība
Tālāk ir jāstrādā ar backlinks iegūšanu (par backlinks runāsim blogā vēlāk). Galvenā ideja – jācenšas ievietot mājas lapas linkus citās mājas lapās ar augstu Google PR. Jo augstāks PR un tuvāka lapas tēma Jūsējai, jo vērtīgāks links. Jo 1 links mājas lapā ar PR8 būs vērtīgāks nekā 1000 linki mājas lapās ar PR0, kuriem vispār nebūs nekādas vērtības.
Ieteikums! Veidojiet savas lapas arī bezmaksas blogu sistēmās atbilstoši Jūsu tēmai un veidojiet backlinks no šīm lapām. Jo te ir interesanta lieta – lai gan jaunizveidotai lapai PR būs 0, tomēr Google šo backlink vērtēs daudz augstāk nekā no parastas lapas ar PR0. Un tas tikai tāpēc, ka bāzes domēnam ir augsts PR. Tas attiecas arī uz WordPress.com, Blogger.com blogu sistēmām.
Citi resursi:
- spaces.msn.com
- www.digg.com
- www.myspace.com
- www.tripod.com
- ausgstvērtīgi linku katalogi
- citi rakstu katalogi
- blogu platformas
- dažādi sociālie tīkli
un daudzi citi resursi, ko var sameklēt Internetā. Svarīgākais ir atcerēties, ka jāmeklē augstvērtīgi resursi, kur var pievienot linku.
Nelietojiet tikai vienu Anchor text visiem linkiem – tā Jūs ātri vien Google sodīs un tas tikai nodarīs vairāk ļaunuma. Lietojiet dažādus atslēgvārdus un atslēgvārdu variācijas backlink Anchor tekstā.
Turpmāk atliek tik attīstīt mājas lapu, veidojot arvien jaunus postus/lapas un veidojot arvien jaunus backlinks.
Tātad kopsavilkums:
- Produkta meklēšana
- Domēna reģistrācija
- Hostinga izvēle
- Bloga instalēšana
- Bloga formatēšana
- Pirmo 8-10 rakstu izveide
- Raksta pievienošana rakstu direktorijās
- Backlinks iegūšana
- Attīstība