Optimizācija10 SEO mīti
10 SEO mīti, ar kuriem es visbiežāk esmu saskāries.
-
Pietiek ar meta tagu un īpaši meta keywords pievienošanu ar pēc iespējas vairāk atslēgvārdiem, lai lapa būtu optimizēta meklētājsistēmām.
Mūsdienās reti kura meklētājsistēma ņem vērā meta keywords tagu, jo tur var sarakstīt visu ko vēlies, kaut arī mājaslapas saturs ir par citu tēmu. -
Jo vairāk cilvēki klikšķina uz kādu saiti meklēšanas rezultātos (SERP), jo saite meklēšanas rezultātos atradīsies augstāk.
Ja tā būtu, tad cilvēkiem maksātu par klikšķināšanu uz saitēm, lai tās dabūtu augstāk, vai arī tiktu veidotas programmas, kas to dara cilvēku vietā. Meklētājsistēmas nav ieinteresētas, lai ar meklētājsistēmu rezultātiem varētu tik viegli manipulēt. -
Saites no nekvalitatīvām un nevēlamām lapām var pazemināt lapas reitingu meklētājsistēmās.
Ja tā būtu, tad jau diezgan viegli varētu "norakt" lielāko konkurentu lapas ievietojot uz tām saites no savām vai citām nekvalitatīvajām lapām, vai ne? -
Jo vairāk būs saites uz manu lapu, jo labāk. Vienalga kādas.
Viena saite no kvalitatīvas saites ar augstu reitingu no lapas ar saturu par līdzīgu tēmu var būt līdzvērtīga miljoniem saišu no citām lapām. -
Kvalitatīvs (x)HTML kods ir viss, kas nepieciešams, lai panāktu lapai augstu reitingu meklētājsistēmās.
Diemžēl ar to nepietiek. Ir pareizi jāizvieto atslēgvārdi, jāizveido lapas navigācija, kas vēlamajā veidā sadalītu PageRank pa mājaslapas lapām, jānodarbojas ar saišu apmaiņu, jāizmanto tagi, kas ir paredzēti tikai meklētājsistēmām un jāveic citas darbības, kas ir ārpus (x)HTML lauciņa. -
Meklēšanas rezultātos vienmēr pirmajās vietās ir lapas ar vislielāko PageRank.
PageRank ir tikai viens no faktoriem, kas tiek ņemts vērā izvērtējot, kura lapa iegūs augstāku vietu meklēšanas rezultātos. Turklāt PageRank nav atkarīgs no atslēgvārdiem. Tāpēc parasti meklēšanas rezultātos augstāk būs lapa, kurā ir meklējamais atslēgvārds, nevis lapa ar augstu PageRank, bet bez meklējamā vārda. -
Divas saites vienā lapā uz otru lapu dos lielāku efektu, kā viena.
Google PageRank otrai lapai no tā lielāks nekļūs. Savukārt kopīgais anchor text būs garāks, līdz ar to tikai samazinot tajā izmantoto atslēgvārdu nozīmi. -
Google uz WordPress platformas veidotās mājaslapas vērtē augstāk par citām.
Uz WordPress platformas veidotās mājaslapas jau daļēji ir salīdzinoši meklētājsistēmām draudzīgas. Uz WordPress platformas veidotajās mājaslapās liels uzsvars (izmantojot PageRank sadalījumu) tiek likts uz pēdējiem pievienotiem rakstiem. Turklāt pie posta pievienošanas automātiski tiek pingoti dažādi servisi, lai informētu tos, ka lapā ir jauns saturs. Mājaslapa, kas tiks veidota uz jebkuras citas platformas (ne WordPress), kura ir veidotas meklētājsistēmām draudzīga, ar līdzīgu Google PageRank sadalījumu un pingošanas iespējām, no Google puses tiks novērtēta tikpat augstu. -
Jo biežāk tiek postēta jauna informācija, jo labāk no SEO viedokļa.
Bieža informācijas atjaunošana mājaslapā ir skaidra zīme, ka meklētājsistēmai mājaslapa jāpārindeksē biežāk, taču tas nenozīmē, ka tāpēc mājaslapa meklēšanas rezultātos būs augstākās pozīcijās. Ja mājaslapas apjoms palielinās, bet saišu skaits, kas uz to saitē nepalielinās, pie nepareizas PageRank sadales pa lapām, var gadīties, ka visām lapām PageRank samazinās, līdz ar to meklēšanas rezultātos arī lapu reitings samazinās. Protams, jo lielāks mājaslapas apjoms, jo lielākas ir iespējas koncentrēt PageRank uz vēlamajām lapām, paaugstinot to iespējas pakāpties augstāk meklēšanas rezultātos. -
Mājaslapas optimizācijas efekts ir redzams dienas laikā.
Var paiet pat vairāk kā mēnesis, pirms meklētājsistēma pamanīs visas veiktās izmaiņas mājaslapā. Tikpat ilgs laiks var paiet, līdz meklētājsistēma pamanīs saites uz lapu citās mājaslapās. Un vēl kāds laiciņš var paiet, pirms meklētājsistēma "nostabilizēs savu viedokli" par lapu un tās atrašanās vietu meklēšanas rezultātos, ņemot vērā visus faktorus un nemitīgi mainīgā tīmekļa apstākļus.