Interesanti bija palasīt kā google saprot dažādus vārdus un to dalījumus:
Lielie un mazie burti (Lower-case or upper-case )
Izrādās, ka tam nav pilnīgi nekādas nozīmes, piem. vārdi googles skatījumā ir pilnīgi vienādi:
Directory = DIRECTORY = directory = dIReCtORY
Vienskaitļi un daudzskaitļi (Singular or plural)
Tiklīdz vārdam ir cita galotne, tas googles slatījumā ir pilnīgi cits vārds, piem,
engine ir pilnīgi kas cits, nekā engines , tas nozīmē, ja būs vārds engines un meklētājā ierakstīsim engine, tad vārds netiks atrasts.
Vārdu dalījumi
Pārsvarā gadījumu vārdu atdalīšanai tiek lietota tukšumzīme( ), taču var būt arī citi varianti(. , "@”, "$”, "%”, "#”, "+”, "/”, "=”, , un citi simboli).
Burti un cipari nevar būt vārdu atdalītāji, tie ir:
- (a A b B c C … x X y Y z Z) ;
- (à À é É è È ê Ê …) ;
- (&) ;
- (0 1 2 … 7 8 9) ;
- (_).Tādēļ ja starp vārdiem ieliek kādu no šiem, piem. _ vai &, tad google sapratīs to kā vienu vārdu.
Nokopēju arī piemēru:
Tekstā Directory for search engine optimization (SEO-friendly), Google sapratīs šādus vārdus: directory, for, search, engine, optimization, seo and friendly.
Tekstā super_dir, directory of directories (free&effective), Google sapratīs šādus vārdus: super_dir, directory, of, directories and free&effective. Nesapratīs vārdus: super, dir, free and effective.
Tekstā LIST99, directory n°1, Google sapratīs šādus vārdus: list99, directory, N and 1. Nesapratīs: list and 99.
Vārdu dalīšana www adresēs
Izveidojot failu nosaukumus ir jāievēro daži nosacījumi:
Vajadzētu ivairīties no &, /, un % lietošanas, jo tie ir speciālie simboli, kam mājaslapu adresēs ir speciāla nozīme.
Kā arī nevajadzētu izmantot tukšumzīmes.
Google saprot, ka (.), (,) un (-) ir pareizi vārdu dalītāji
Ieteicamie simboli web adresēs ir :
- (a A b B c C … x X y Y z Z) ;
- (0 1 2 … 7 8 9) ;
- (_).Un interesants piemērs, kas to visu nodemonstrē:
Adresē http://www.internetofficer.com/google/separator.html, Google saprot šādus vārdus : www, internetofficer, com, google, separator and html. Tas nesaprot internet and officer.
Adresē http://www.example.com/GET RICH, google aizvieto tukšumzīmi un uztver to kā http://www.example.com/GET%20RICH, Tādēļ saprot vārdus : www, example, com, get and 20rich. Nesaprot: rich, jo tas tiek aizvietots ar "%20″ tukšumzīmes dēļ.
Rakta orģināls ir atrodams: http://www.internetofficer.com/seo/google-word-separator/
Mēģinot izzināt potenciālos apmeklētājus ir jāņem vērā, ka dažādas apmeklētāju grupas kā atslēgas vārdus izvēlas dažādus salikumus, vieni izvēlas specializētos terminus, bet citi vienkāršā valodā.
Atšķirtās arī meklēšanas ieradumi pēc vecuma grupām- cilvēki pēc četrdesmit, meklē savādāk kā divdesmitgadnieki.
Komunikācijai ar mērķauditoriju ir jābūt tai saprotamai, jo uzrakstīt universālu saturu, kas apmierinātu visas auditorijas ir ļoti grūti vai pat neiespējami. Cenšoties atrast vidusceļu var pazaudēt vairāk nekā koncentrējoties uz vienu pamat grupu. Citiem saturs var būt par sarežģītu, bet citiem par vieglu.
Taču ņemot vērā augstākminēto un izvēloties kvalitatīvus atslēgas vārdus (keyword) ir iespējams paplašināt apmeklējumu.
Jāņem arī vērā fakts, ka nav liela jēga vienkārši ģenerēt nevajadzīgu apmeklējumu (protams, ja tāds nav merķis), kuri vienkārši atver un pēc tam aizver lapu pat neuzkavējoties tajā.
Lapas konteksts lielākoties nosaka tās mērķi, kaut gan citos gadījumos ir iespējams publicēt informāciju un paralēli tirgot produktus vai servisus.
Kā galvenais ir jāfokusējas uz to ko vēlamies piedāvāt apmeklētājiem un rakstot rakstus domāt par atslēgas vārdiem (keywords) un frāzēm, kas saplūst ar kontekstu, pārdodamo produktu vai servisu.
Ja ir jāoptimizē lapa, kas nodarbojas ar produktu pārdošanu jāizmanto nedaudz cits koncepts, kas varē’tu ļaut lietotājam tērēt naudu jau tikai paskatot un uzturoties lapā.
Vēl viens veids kā iegūt nepieciešamo informāciju par potenciāliem apmeklētājiem ir izmantot aptaujas. Būtu ieteicams tās publicēt lielāku laika sprīdu- kādu 1-3 mēnešiem un neuzdot daudz privāto informāciju, jo cilvēki to sniedz nelabprāt.
Pilnīgi varētu pietikt ar: vīr/siev un vecuma robežas norādīšana.
Kā arī izstrādājot tās jāņem vērā, ka uzdodot pārāk daudz jautājumu palielina iespēju, ka tā netiks izpildīta līdz galam vai arī netiks norādīta korekta informācija.
Vēl viens iedarbīgs veids, kā iegūt informāciju par apmeklētājiem ir izmantot savus konkurentus kā informācijas devējus. Izpētiet viņu lapu struktūru, kādus atslēgas vārdus viņi izmanto. Izmēģiniet meklēšanu pēc atslēgas vārdiem kādus vēlaties lietot un izpētiet pirmos piecus atgrieztos rezultātus un paskatieties kā citas lapas tos izmanto. Jāmēģina izprast līdzības kādus trikus izmanto pārējie un atrast kaut ko unikālu.
Apaskatot konkurentu lapas vajadzētu pievērst uzmanību šādām lietām:
- lapas izskatam,
- izkārtojumam,
- saturam, un
- meta tagiem (meta title, meta description, meta keywords).
Apkopojot šo informāciju vajadzētu jau rasties sapratnei, ko vajadzētu optimizē
Par meklētājiem
Katram no meklēšanas aģentam ir īpaša un unikāla „personība”, kas uz vieniem un tiem pašiem tekstiem, atslēgas vārdiem un lapas izkārtojumu reaģē savādāk.
Katram ir viņiem ir indeksēšanas personalitāte, tādēļ ir iespējama situācija, kad viena lapa no vairākiem meklēšanas aģentiem saņem atšķirīgu skaitu rekomendāciju (norādes).
Piemēram, meklējot pēc viena atslēgvārda viena lapa googles skatījumā ieņems #3 vietu, yahho #96 un msn #23. Lielākoties tas ir skaidrojams ar atšķirīgiem meklēšanas algoritmiem.
Atšķirība ir arī jaunumu parādīšanās ātrums meklētājos, kas arī ir atšķirīgs, piemēram, izmainītu vai jaunu rakstu google un MSN var atēlot pēc trīs dienām, bet yahoo pēc 10 dienām.
Google un MSN meklēšanas aģenti indeksē lapas katru dienu un vairākas reizes dienā un naktī, turpretim Yahoo indeksē reizi nedēļā.
Tai pat laikā dažādi aģenti arī reaģē uz vieniem tekstiem (nevis uz atslēgas vārdu, bet uz pašu pamattekstu) savādāk, vieniem tas liekas pareizāks un tiek ievietots augstākos reitingos, taču citiem tas netiekas tik saistošs.
Google, piemēram, patīk atslēgas vārdi virsrakstos un identiski atbilstoši atslēgas vārdi kontekstā.
Yahoo patīk vairāk Meta title un description lauki vairāk kā pats teksts.
Mājas lapu laika un datuma pazīmei (time and date stamp) ir nozīme, jo ietekmē cik bieži mājas lapa tiek indeksēta. Tādā veidā meklētāji domā, ka lapa tiek biežāk atjaunota, jo statiskām lapām šī pazīme mainās tikai, kad tiek pievienots jauns raksts, taču dinamiskām lapām tas mainās nepārtraukti tiklīdz lapa tiek apskatīta. Tādēļ meklētājiem liekas, ka tās tiek atjaunotas biežāk.
Daži meklētāji mēģinot atklāt izmaiņas lapās skatās failu izmērus.
Lielākā problēma ir tā, ka meklēšanas aģentiem pielāgoti teksti ir grūti lasāmi cilvēkiem, un otrādi, cilvēkiem uzrakstītiem tekstiem nebūs pietiekami daudz atslēgas vārdu, lai tas pietiekamie ieinteresētu meklētājus.
Tādēļ ir iespējams to appiet saglabājot labu rakstu lasītājiem un iekļaujot tajos „spider food”, kur atslēgas vārdus ievietot anotācijās vai galvenēs/kājenēs (header/footer).
Vēl viena lieta, kam jāpievērš uzmanība ir tā saucamie meklētāju mēstules (spami). Tādi ir indeksējamie spami, kuru vienīgais uzdevums ir piemānīt meklētājus, šajās lapās nav nekādas noderīgas informācijas, tās nodarbojas tikai ar apmeklējumu ģenerēšanu un naudas pelnīšanu izmantojot reklāmas.
Otrs veids ir lapas, kuras bieži un īsā laikā iesniedz lapas meklētājiem apskatei, kā rezultātā lapa nokļūst melnajā sarakstā un netiek attēlota meklētājos.
Galvenais nosacījums: izveidojot jaunu lapu iesniedziet to meklētājiem un paskatieties vai tā ir sākta indeksēt, ja nē tad atkārtojiet to pēc kādām 10 dienām.
Kam vajag pievērst uzmanību:
Protams, kā galvenais ir tādi tagi kā Meta Title, Meta Description, Meta Keyword un pats teksta saturs.
Meta Title
Tas ir viens no svarīgākajiem tagiem, jo atrodas pašā sākumā un ir pirmais, ko ierauga meklētājs. Paši svarīgākie ir tieši pirmie vārdi, apmēram, pirmie 5. Jo tālāk vārds seko, jo mazāka tam ir vērtība, tādēļ optimizējot svarīgākos atslēgas vārdus jānovieto sākumā
Meta Description
Šo tagu meklētāji īpaši vairs neizmanto, jo daudzi web lapu izstrādātāji šinī laukā ievieto ļoti daudz atslēgas vārdu, šo parādību saucot ar par „keyword padding”. Tomēr daži meklētāji tos izmanto.
Taču pamat uzdevums šim tagad ir izskaidrot par ko šinī lapā ir runa, un pie tā arī vajadzētu pieturēties. Labākais būtu tajā ievietot vienu teikumu, kurā būtu izskaidrots lapas saturs un Meta title.
Meta Keywords
Šis tags arī ir bez lielas nozīmes, jo daudzi viņu izmanto vienkārši kopējot dažādus atslēgas vārdus atkal un atkal.
Tāpēc daudzi meklētāji galvenokārt pievērš uzmanību title un pašam teksta saturam.
Atslēgas vārdi un frāzes
Attiecība starp Meta title atslēgas vārdu un frāzēm, un pašam publicētam tekstam ir ļoti svarīga, jo tieši tā veido lielu daļu no reitinga. Ja meklējamā frāze ir title tagā un lapas pamat tekstā, tad meklētāju zirnekļi to uzskatīs par vērtīgu.
Laba prakse ir atslegas vārdu no title taga vismaz trīs reizes kopējā tekstā- vienu reizi virsrakstā <H> tagā un divas reizes pārējā tekstā. Ja teksts ir ļoti garš un sadalīts vairākās lapās, tad to skaitu var palielināt.
Varianti: lietot atslēgas vārdus virsrakstā un tekstā, ja tekstā nav iespējams tos atkārtot, tad ir jāievieto vārdi, kurus iespējams cilvēki meklēs saistot ar jau ievietotiem.
Pēc iespējas vairāk izmantot vārdus, kurus izmanto cilvēki meklētājos.
Lapas adreses:
Vislabāk izmantot mod_rewrite, lai lapas adrese varētu saturēt virsrakstu.
Starp vārdiem nedrīkst izmanotot „_”, jo to tad meklētāji to uztevers, ka vienu vārdu un visa optimizācija būs vējā.
Kā vārdu savienotāju var izmanotot +,- un .
Laba lieta ir ievietot linkus no teksta uz citiem tekstiem savā lapā, tādā veidā palielinot kopējo reitingu.
Labākās vietas lapās, kur izvietot linkus un tekstu(sarkanie- vislabākās vietas, dzeltenas- normālas un baltās mazāknozīmīgās):
Atsauces uz lapu:
Tās ir trīs tipu:
- Tiešās (bookmark)
- Ārējie (linki no citām lapām)
- Pamata (search engine referals), linki no meklētājiem, sponsorētie linki, utt. Viss ko izmet meklētājs.
Nebūtu vērts ļoti iespringt uz apmaiņas linkiem, jo ja lapā būs vērtīga informācija, tad linkus uz to liks tāpat, taču visos citos gadījumos iespēju robežās tos vajadzētu izmantot.
Popularizējiet lapu izmantojot sociālos tīklus- forumus, un visas citas vietas, kur variet nopublicēt linkus un atsauces uz mājas lapu.
Pieteikt lapu Google Blog Search vari:
http://blogsearch.google.com/ping
Un jaunu lapu:
Yahoo pievienot lapu var adrese:
http://siteexplorer.search.yahoo.com/submit