OptimizācijaKā novērtēt saites
Saišu apmaiņa ir viens no veidiem, kā palielināt apmeklētāju skaitu mājaslapā. Kā novērtēt, ar kurām mājaslapām ir vērts mainīties ar saitēm?
Apmainoties
lapai A ar labu B ar saitēm, būtiskākais ieguvums lapai A ir nevis
apmeklētāji no lapas B, bet gan apmeklētāju pieplūdums no
meklētājsistēmām (jo īpaši no Google). Protams, ka tam pie vainas ir
meklētājsistēmu algoritmi, kuri uzskata, ka, jo vairāk saišu ir uz lapu
A, jo tajā ir vērtīgāka informācija. Lielākais "vaininieks" ir Google
ar savu PageRank algoritmu.
Ja notiek saišu apmaiņa starp 2 lapām, tad ir salīdzinoši viegli vismaz apmēram noteikt vai šī apmaiņa ir abpusēji vienlīdz izdevīga vai nē - pietiek apskatīties uz Google Toolbar PageRank (neaizmirstot, kad tas tika pēdējo reizi atjaunots), var salīdzināt kādas un cik ieejošās saites ir indeksējusi Google un Yahoo! (jo Google apzināti neuzrāda visas tai zināmās saites) ar pieprasījumu
Lielākas problēmas rodas brīdī, ja tiek piedāvāta saišu apmaiņa starp visām mājaslapu lapām (sitewide), jo tad ir diezgan grūti noteikt katras lapas Google PR un iespējamos ieguvumus, jo īpaši, ja mājaslapu lapu skaits tiek mērīts tūkstošos. Kā tad noteikt, cik kurai mājaslapai ir izdevīgāka apmaiņa?Case Study: www.hc.lv vs. shkola.lv
Zemāk aprakstīšu, kā es centos noteikt, cik man tas ir izdevīgi, kad man tika piedāvāts mainīties ar saitēm starp shkola.lv un www.hc.lv.
Ja notiek saišu apmaiņa starp 2 lapām, tad ir salīdzinoši viegli vismaz apmēram noteikt vai šī apmaiņa ir abpusēji vienlīdz izdevīga vai nē - pietiek apskatīties uz Google Toolbar PageRank (neaizmirstot, kad tas tika pēdējo reizi atjaunots), var salīdzināt kādas un cik ieejošās saites ir indeksējusi Google un Yahoo! (jo Google apzināti neuzrāda visas tai zināmās saites) ar pieprasījumu
link:http://www.domens.lv/lapa.htm
un saskaitīt, cik izejošās saites jau atrodas uz lapām.Lielākas problēmas rodas brīdī, ja tiek piedāvāta saišu apmaiņa starp visām mājaslapu lapām (sitewide), jo tad ir diezgan grūti noteikt katras lapas Google PR un iespējamos ieguvumus, jo īpaši, ja mājaslapu lapu skaits tiek mērīts tūkstošos. Kā tad noteikt, cik kurai mājaslapai ir izdevīgāka apmaiņa?
Case Study: www.hc.lv vs. shkola.lv
Zemāk aprakstīšu, kā es centos noteikt, cik man tas ir izdevīgi, kad man tika piedāvāts mainīties ar saitēm starp shkola.lv un www.hc.lv.- Paskatos abu mājaslapu sākumlapu Google Toolbar PageRank: shkola.lv: 4, www.hc.lv: 5.
- Paskatos, kāds ir Google Toolbar PageRank galvenajām sadaļām: shkola.lv: vidēji 3, ww.hc.lv: vidēji 4.
- Paskatos, cik saites uzrāda Google uz sākumlapām:
link:http://shkola.lv
: 390 unlink:http://www.hc.lv
: 439. - Paskatos, cik saites uzrāda Yahoo! uz visām lapām mājaslapās:
linkdomain:shkola.lv -site:shkola.lv:
2 400 unlinkdomain:www.hc.lv -site:www.hc.lv
: 8 180. - Paskatos, cik lapas ir noindeksējusi Google katrai mājaslapai izmantojot pieprasījumu
site:shkola.lv
: 32 600,site:www.hc.lv
: 13 000. Izskatās, ka šis ir vienīgais rādītājs, kur shkola.lv apsteidz www.hc.lv. Tomēr vēl aizvien paliek jautājums, cik būtiski tas ir no SEO viedokļa? - Te
sākas pati interesantākā daļa. Cik daudz lapas no visām shkola.lv un
www.hc.lv lapām ir ar salīdzinoši lielu Google PR? Lai to noskaidrotu,
atcerēsimies, ka Google informāciju par lapām glabā divās datubāzēs: primary index (jeb pamatdatubāze) un supplemental index (jeb otršķirīgā datubāze). Kā zināms, pamatdatubāze glabājas lapas, kurām ir salīdzinoši liels Google PR. Kaut arī Google apgalvo, ka pamatdatubāze no otršķirīgās praktiski neatšķiras, tāpēc tā vairs neatklāj, kurā datubāzē atrodas kura lapa, tomēr ir kāds triks, ar kura palīdzību var noteikt, kuras mājaslapas lapas atrodas pamatdatubāzē.
Veicam meklējumu šādi:site:shkola.lv/*
unsite:www.hc.lv/*
.
No shkola.lv Google pamatindeksā ir tikai 2 690 lapas, bet no www.hc.lv - 6 510 lapas.